יום שישי, 5 באפריל 2013

מפגש 6- חקור את המומחה

טוב מקווה שעברתם את החג בשלום ואיכלתם את כל המצות...

אז מכיוון שראיתי שאנשים כבר התייחסו לנושא התחקירים, אני אתייחס לשיעור מנקודות מבט אחרות...

ראשית - טוויטר.

קודם כל, אין לי חשבון טוויטר, ואני מקווה שלא אצטרך לפתוח אחד... גם ככה קשה עם הלינקאין, פייסבוק - שכולל 2 קבוצות של מנהלים, ושל ניהול הידע... יותר מדי "notifications" - הרסתם לי את החיים.
מצחיק שדווקא בשיעור לניהול ידע, הידע לא הכי מנוהל... כלומר- אנחנו (הסטודנטים) משתפים את הידע שלנו דרך הדרופבוקס, האוניברסיטה דרך אתר HIGHLEARN, המרצה דרך SUGARSYNC והמתרגל... דרך HIGHLEARN?

אני לא מנוי בקבוצת הטוויטר אז לא יודע מה הולך שם אבל המצב הוא שאלי מריץ עדכונים בפייסבוק והמתרגל בהיילרן.
קצת מסורבל העניין :S


הוזכר היום בשיעור נקודה מאד חשובה... כשמתכננים משהו, חשוב לשמור לא רק את ה"מוצר הסופי" אלא גם את הסיבות שהובילו למוצר הסופי... דוגמא שהיתה לי בעבודתי- ייצרנו איזה חלק, ובעבודה משותפת עם הלקוח תכננו את החלק כך שהפיאות שלו יסתיימו בצורה מעוגלת ולא ישרה (מה שנקרא אצלנו שבירת פינות חדות). ברוב המקרים במפעל הדבר מיוצר ישר אך יש מקרים בו השבירה מתבצעת מעוגל (אני יכול להרחיב בנושא למתעניינים)... בקיצור במקרה הספציפי הזה מסיבות שאותם לא אוכל לפרט הוחלט לעשות פינות מעוגלות אך לא נשמר מדוע??

לאחר כמה שנים ובעת היותי במילואים הוחלט "לייעל" ו"לחסוך" בחלק הזה ולא לבצע פינות מעוגלות, אלא ישרות... הדבר הגיע ללקוח (שהיה רגיל לקבל פינות מעוגלות), לא שם לב, יצר תקלה ללקוח...

לקח זמן עד שהלקוח הבין מה הבעיה, ונגרם לו נזק רב (וגם לנו עקב המקרה).

מסקנה- המדוע חשוב לא פחות מההחלטה הסופית!!! ויש לשמרו ביחד עם ההחלטה הסופית כדי שלא "יעלם".

ובנושא האחרון להיום,
בנוגע לכימאי שכיבה את הסנסור וכך נוצרה תקלה רצינית- האם הוא אשם?
אין מספיק נתונים... אני מאמין שהוא כיבה את הסנסור בכדי שהמכונה תוכל להמשיך לעבוד וסה"כ להמשיך וייצר וכך לתרום למפעל והוא לא התכוון לעשות נזק,
כמו כן זוהי ביה שחזרה על עצמה, האם הוא דיווח בעבר על התקלה? אם כן, למה לא עשו כלום עם הסנסור? היו צריכים להחליף אותו.
בכדי לדעת - צריך לעשות תחקיר (ולא חקירה). לא להאשים אותו, אלא לבדוק את השלבים שהובילו לתקלה, למצוא את המקור ותקלה ולתקן את התקלה מהמקור.

אאאםםם מגלים שהעובד "כיסתח" או היה עצלן מדי בשביל להתייחס לתקלה אז כיבה את הסנסור... זה כבר סיפור אחר...

ובנימה זו, לא יהיה בזמן הקרוב עקב יציאה למילואים אז אשמח לשמוע עדכונים מהשיעורים...

(ולועד- רועי ואריק --> אולי תמצאו מישהו שיסכם את הידע שאנחנו לומדים בשיעורים (השונים)...??! אלה בשורה הראשונה מצד ימין רושמים ממש יפה... רק צריכים מוטיבציה לעלות ולסרוק מה שהם רושמים...:))
הייתי מעלה בעצמי אבל אני רושם בצורה מצומצמת וגם מה שאני רושם לא תמיד אפילו אני מבין XD


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה